Sidevisninger i alt

torsdag den 9. januar 2014

Nye oste er på vej

I dag har jeg haft produktion i køkkenet.
Dagen startede med at hente de 35 liter mælk ind i køkkenet og ud af de 25 liter er der blevet en gruyere og af 8 liter har jeg lavet brie, med forsøg...

Da jeg kom koaglet i forme, dryssede jeg en knivspids blåskimmel i hver form...
Jeg er spændt på om jeg opnår det jeg håber, nemlig en art Cambozola, som jeg har læst i på denne blog
http://homecheesemaker.wordpress.com/

Det glæder mig hvergang jeg finder en ny ostenørd jeg kan læse hos og erfare mig dygtigere i ostefremstillingens kunst.

Må sige det er en hobby der har grebet mig om hjertet. Jeg synes min gruyere revner lidt under de første vendinger, men den er jo også stor i forhold til dem jeg har lavet tidligere. Nu skal den stå i det sidste pres i 12 timer, så må vi se når den skal i saltbadet og svømme i 20 timer...

Mere følger senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar