Sidevisninger i alt

mandag den 23. september 2013

På dette medie kan man komme viden omkring

Jeg sad og læste på en af mine hjemmeoste venners blog og hvad ser jeg pludselig, et billede af min mands hjemmelavede ostepresse..

http://www.littlegreencheese.com/2013/06/pressing-cheese-at-home.html#comment-form

Jo, jo - helt i Australien kan det nå ud, hvad vi går og laver i lille Danmark.
Det forpliger altså lidt, må jeg sige - så min blog, som har været ret forsømt i dette år på grund af en lang ferie i Schweiz, Frankrig, Luxemborg og Tyskland, så er der ikke blevet tid til så meget skriveri her.
I morgen skal jeg til at lave en Romano ost. I november skal denne ost laves af kursister, så jeg må have prøvet den af mht. mængder pres osv. så det forhåbentlig kan blive en succes for mine kursister.
Jeg vil lave en billed serie under fremstillingen af osten, og skal nok sætte den ind her på bloggen bagefter.

Jeg var også på min ferie i Gruyere og besøgte mejeriet hvor de fremstiller den berømte ost. Jeg har notater og skal have denne ost lavet i mit eget lille "køkken" mejeri, opskrifter og billeder følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar